Zaznacz stronę

Zarządzanie kuponami rabatowymi w SAP Hybris Marketing

Sprawdź możliwości nowego narzędzia. Poznaj tajniki profesjonalistów.

Wprowadzenie

Systemy Marketing Automation oferują możliwości automatyzacji wielu działań marketingowych, zwiększając tym samym ich skuteczność i efektywność. Podczas realizowanych kampanii rozsyłane są e-maile lub sms-y powitalne, wiadomości o nowych promocjach lub zmianach w ofercie, newslettery, itp. Jedną z funkcji jest również możliwość ustalenia reguł generowania i wysyłania kuponów rabatowych. System SAP Hybris Marketing, w ramach realizowanych kampanii marketingowych, pozwala przeprowadzić ten proces w bardzo szybki i prosty sposób.

Wyzwanie

W natłoku informacji handlowych, które otrzymują klienci, trudno jest zwrócić ich uwagę i zainteresować swoją ofertą. Jedną z metod, która wciąż zachęca do zakupów jest stosowanie kodów rabatowych. Pozwala to zbudować lub wzmocnić relacje z klientem i zwiększyć konwersję. Jednak, aby oferta była interesująca, powinna być wyjątkowa, dopasowana tematycznie, atrakcyjna cenowo i aktualna w wyznaczonym czasie. Są to kluczowe kryteria, które należy wziąć pod uwagę konstruując mechanizm oferowania indywidualnych kodów rabatowych.

Klient NSP posiada wdrożony system SAP hybris Marketing do tworzenia komunikacji do swoich odbiorców. Sprzedaż towarów odbywa się w licznych sklepach fizycznych na terenie całego kraju i za granicą. Informacje o interakcjach klientów, są na bieżąco rejestrowane w systemach kasowych w sklepach, a następnie przesyłane do systemu SAP hybris Marketing. Wymaganiem klienta było generowanie w POS, alfanumerycznych kodów promocyjnych, które następnie poprzez system SAP Hybris Marketing  zostaną wysłane w formie graficznej (kod kreskowy) do określonej grupy docelowej. Kody promocyjne muszą być unikalne dla każdego odbiorcy i nie mogą zostać użyte w przyszłości ponownie. Po zakończeniu kampanii należy zebrać wyniki na temat jej powodzenia, tj. ilu adresatów z niej skorzystało. Po pierwszym wysłaniu wiadomości wraz z kuponem rabatowym powinna istnieć możliwość wysłania ponownej komunikacji z przypomnieniem o ważnym kuponie lub z podziękowaniem za skorzystanie z oferty.

Realizacji

Klientów

%

Zadowolenie

Zastosowane rozwiązanie

W standardowej wersji systemu SAP hybris Marketing możliwa jest obsługa kuponów rabatowych w ramach aplikacji Zarządzanie Ofertami. Jednak mechanizm jej działania i przebieg całego procesu nie był adekwatny do zastosowania, aby spełnić wymagania klienta. W związku z tym, konieczne było zastosowanie innego podejścia związanego z rozszerzeniem architektury systemu SAP hybris Marketing. Przy użyciu technologii Business Object Processing Framework możliwe jest utworzenie obiektu biznesowego – kuponu, wokół którego została zbudowana logika procesu. Wykorzystanie narzędzia Import danych dostępnego w systemie pozwala na import kuponów z pliku płaskiego do systemu przy zmodyfikowanej logice przygotowującej odpowiedni kod kreskowy dla alfanumerycznego kodu promocyjnego.

Kolejne etapy procesu są całkowicie zautomatyzowane dzięki standardowym funkcjonalnościom SAP Hybris Marketing. Segmentacja pozwala na dokładne określenie grupy odbiorców promocji na podstawie zróżnicowanych parametrów. Do stworzenia kreacji mailowej użyta została aplikacja Content Studio, dzięki której możliwe jest dodanie atrybutu personalizacji w taki sposób, by każda wysłana wiadomość posiadała unikatowy, spersonalizowany kod rabatowy. W celu przydzielenia każdemu uprawnionemu do odbioru kodu klientowi indywidualnego kuponu, wykorzystane zostały techniki agregacji oraz kalkulacji dostępne w bazie danych SAP HANA.

Ostatnim elementem procesu wysyłki spersonalizowanego kodu rabatowego jest utworzenie i realizacja mailowej kampanii marketingowej w oparciu o rozbudowaną logikę wysyłki wiadomości e-mail.

Rozwiązanie oparte jest o możliwość importu danych z plików płaskich. Alternatywnie przewidziana została możliwość skorzystania z technologii serwisów OData do komunikacji z systemem w celu pobrania informacji takich jak wykorzystanie kodów rabatowych.

Wysyłanie kodów promocyjnych poprzez mailowe kampanie marketingowe daje również duże możliwości analityczne poprzez weryfikację ich użycia przez grupę klientów, do których została skierowana komunikacja.

Proces w systemie SAP Hybris Marketing

Rezultaty

Zastosowanie sprawnego systemu dystrybucji kodów rabatowych wpływa pozytywnie na lojalność klientów. Wzbudza u nich wdzięczność oraz pozytywnie wpływa na wizerunek marki. Zaletami stosowania tego rozwiązania są również możliwość dotarcia do nowych klientów, zwiększanie wartości koszyka zakupowego, wsparcie akcji wyprzedażowych i opróżniania magazynów. Obsługa tego procesu w systemie SAP Hybris Marketing jest intuicyjna i szybka. Połączona z dodatkowymi funkcjonalnościami automatyzacji marketingu jest doskonałym narzędziem w rękach marketerów.

NAPISZ DO NAS

Szukasz odpowiedniego rozwiązania dla swojej firmy?
Napisz do nas i poznaj odpowiednio dobraną ofertę dla twojej firmy.