Zaznacz stronę

Sprzedaż telefoniczna w SAP Hybris Cloud for Sales

Sprawdź możliwości nowego narzędzia. Poznaj tajniki profesjonalistów.

Wprowadzenie

Jednym z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującego procesu sprzedaży jest dobrze zorganizowany dział obsługi zamówień klientów. Pracownicy tego działu nie tylko reagują w odpowiedzi na zgłoszenia, ale przewidują potrzeby kupujących i wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. Poza przyjmowaniem zamówień, oferują więc dodatkowe produkty, proponują promocje i oferty specjalne, dbają, aby zamówienia złożone były w odpowiednim czasie i ilości biorąc pod uwagę terminy realizacji i logistykę. Z jednej strony takie działania prowadzą do wzrostu zadowolenia klienta, z drugiej pozwalają zmaksymalizować wyniki sprzedaży.


Narzędziem wspierającym realizację aktywnych działań sprzedażowych jest SAP Hybris Cloud for Customer. Poza standardowymi funkcjonalnościami sprzedażowymi, oferuje łatwość i prostotę w użytkowaniu, jest dostępne na każdym urządzeniu i w każdym miejscu, może być zintegrowane z systemami źródłowymi, dzięki czemu mamy dostęp do bieżących informacji na temat klienta, jego historii, a także możemy szybko przygotować dla niego ofertę, przyjąć zamówienie lub sfinalizować transakcję sprzedaży.

Wyzwanie

Klient NSP to firma z branży FMCG posiadająca oddziały w kilku krajach europejskich. W celu usprawnienia realizacji procesów sprzedażowych podjęto decyzję o implementacji rozwiązania SAP Hybris Cloud for Customer. W szczególności klientowi zależało na przygotowaniu rozwiązania poprawiającego efektywność prac w dziale sprzedaży telefonicznej, gdzie przyjmowane są zamówienia, ale również przekazywane są informacje o nowej ofercie, promocjach, itd. Istotną specyfiką branży FMCG jest szybkość realizacji dostawy od momentu złożenia zamówienia, stąd też konieczne jest niejednokrotnie przewidywanie potrzeb odbiorców w celu dotrzymania oczekiwanego terminu. Osoba dzwoniąca do klienta musi więc posiadać, poza podstawowymi danymi, także informacje na temat aktualnych zleceń, potencjalnego zapotrzebowania, wybieranych produktów i ofert specjalnych, które pobierane są na bieżąco z systemu źródłowego SAP ERP.

Dodatkowo, wszystkie powyższe funkcjonalności powinny być dostępne na jednym ekranie, aby pracownik telefonujący do klienta mógł bez potrzeby błądzenia po stronie, w sprawny sposób przejść przez wszystkie etapy w czasie trwania rozmowy telefonicznej.

Realizacji

Klientów

%

Zadowolenie

Zastosowane rozwiązanie

Realizacja wytycznych klienta wymagała od zespołu NSP realizacji szeregu rozszerzeń systemu SAP Hybris C4C oraz SAP ERP w następujących obszarach:

Zarządzanie listą połączeń telefonicznych

  • Konfiguracja modułu Call Center w SAP Hybris C4C oraz mapowanie realizowanego przez klienta procesu sprzedaży telefonicznej
  • Generowanie listy połączeń na podstawie wybranych parametrów
  • Automatyczne, zbiorcze generowanie list połączeń jako background jobs
  • Wykaz list połączeń dla wybranego agenta widoczny po zalogowaniu
  • Wyszczególnienie pojedynczych połączeń do wykonania z zaplanowanymi godzinami ich realizacji

Dostosowanie widoku danych podstawowych na karcie klienta

  • Okno szczegółów dostawy na karcie dostawy
  • Kalendarz dni pracujących
  • Strefa czasowa
  • Dostępność dla połączeń telefonicznych, dostaw oraz odbioru towaru
  • Wybór preferowanych dni tygodnia i godzin

Przyjmowanie i wprowadzanie zamówienia

  • Widok podstawowych danych klienta
  • Podgląd dodatkowego widoku na preferowane godziny połączeń, dostaw i przyjęć towaru
  • Wybór produktów do zamówienia
  • Aktywne promocje
  • Symulacja zamówienia – kalkulacja ilości i wartości zamówionych produktów w SAP ERP

Integracja z systemem SAP ERP

  • Wyświetlanie w SAP Hybris C4C danych klienta z systemu SAP ERP
  • Podgląd danych produktów z systemu SAP ERP
  • Informacje pochodzące ze standardowego widoku nagłówka zlecenia sprzedaży
  • Wycena zlecenia sprzedaży i informacja zwrotna do systemu SAP Hybris C4C

Rezultaty

Dodatkowa funkcjonalność wprowadzona do SAP Hybris C4C, w postaci telefonicznej obsługi sprzedaży pozwoliła klientowi NSP zoptymalizować proces przyjmowania i realizacji zamówień. Dzięki automatyzacji przygotowania i generowania list połączeń, poprawie uległy planowanie oraz efektywność pracy agentów sprzedażowych. Kluczowe dane transakcyjne ze zintegrowanego systemu SAP ERP widoczne są na bieżąco wraz z pozostałymi informacjami na temat klienta. Cały proces sprzedaży może być zrealizowany w jednoekranowym widoku w przyjaznym dla użytkownika i łatwym w obsłudze interfejsie. Powyższe zalety nowego rozwiązania oraz znaczące efekty jego stosowania, były istotnymi czynnikami, które przekonały kierownictwo do rozszerzenia wdrożenia z wybranego, testowego oddziału krajowego, na pozostałe.

NAPISZ DO NAS

Szukasz odpowiedniego rozwiązania dla swojej firmy?
Napisz do nas i poznaj odpowiednio dobraną ofertę dla twojej firmy.